Comarch ERP Optima Serwis to narzędzie dedykowane przede wszystkim dla firm świadczących usługi, a także zajmujących się serwisem sprzedawanych przez nich towarów. Został opracowany tak, aby skrócić czas, jaki poświęcany jest na obsługę zleceń.

Moduł ten dedykowany jest w głównej mierze firmom, które zajmują się różnorodną działalnością serwisową, mogą być to: serwisy samochodowe, serwisy komputerowe, RTV/AGD, narciarskie oraz szereg innych. Serwisanci korzystający z tego modułu znacznie usprawnią ewidencję poszczególnych zleceń oraz korzystnie wpłynie on na całą organizację pracy.

Comarch ERP Optima Serwis współpracuje także z Comarch ERP Optima Faktury a także modułem magazynowym „Handel oraz Handel Plus”. Posiadanie tych modułów nie jest wymagane do poprawnego funkcjonowania modułu „Serwis”.

Dodatkowym atrybutem tego narzędzia jest terminarz, umożliwiający wizualizację zadań oraz możliwość dodawania lub też edycji zleceń serwisowych. Terminarz może być używany przez kierownika/właściciela, który posiada możliwość podglądu rejestrowanych zadań oraz ich ewentualnej modyfikacji. Dodatkowo w terminarzu istnieje możliwość ustawienia operatora, dla któremu zostaną wyświetlone zadania przez niego rejestrowane.

Usługi serwisowe każdej firmy różnią się od siebie. Wszystko uzależnione jest od wielkości firmy jak i jej specyfikacji. W zależności od charakteru firmy w module „Serwis” można dokonywać następujące czynności:

  • rejestracja wszystkich zlecenia serwisowe, które trafiają bezpośrednio do firmy
  • rejestracja dokonywanych czynności oraz ustalanie harmonogramów zadań (zlecenia trafiają bezpośrednio do określonego serwisanta lub otrzymują status oczekujących.
  • możliwość rejestracji historii zrealizowanych napraw oraz wykorzystanych do naprawy części,
  • możliwość wystawienia faktury lub paragonu za wykonaną usługę
  • definiowanie zleceń o charakterze cyklicznym
  • możliwość rezerwacji czasu w przypadku dojazdu do klienta. Wszystkie rezerwacje będą widoczne w zakładce „ Kalendarz”